V seminárnej práci sa budem zaoberať významom a funkčnosťou metafory v prostredí marketingovej a bežnej medziľudskej komunikácie. Metafora je obohacujúcim prvkom komunikácie a v podobe zaužívaných pomenovaní sa vyskytuje v každodennom živote, ale aj mediálnom priestore. Je súčasťou žurnalistických žánrov, ale aj marketingových komunikátov. V práci budem analyzovať printovú reklamu s metaforou, článok z politickej publicistiky s metaforickým titulkom, text z oblasti bežného používania jazyka s metaforou a ľubovoľný text s metaforickým titulkom. Po analýze typu komunikátu a informáciách, ktoré sprostredkuje recipientovi, sa zameriavam na možnosti vnímania a prenosu významu metafory. Táto analýza je významná nielen z lingvistického hľadiska, ale najmä zo strany komunikácie, keďže v marketingovej oblasti je nevyhnutné korektne formulované reklamné posolstvo. S dôrazom na cieľový segment reklamného komunikátu sa vytvára dané posolstvo čo najprijateľnejšie, najpochopiteľnejšie a najatraktívnejšie. Od správne zvolenej slovnej zásoby a použitia jazykových prostriedkov závisí úspešnosť produktu a značky a dojem, ktorý zanecháva v spotrebiteľoch.