Vypracované otázky k záverečnému hodnoteniu predmetu -Pedagogická komunikácia. V úvode je zadanie otázok, na dalšej strane sú otázky vypracované. Otázky sú zamerané na: 1. Komunikácia ako výmena informácii - komunikačný akt a zámer komunikácie 2. Neverbálna komunikácia - jej druhy a význam v komunikácii 3. Verbálna komunikácia - slovo a jeho význam 4. Rozhovor a diskusia v edukačnom procese 5. Efektívna komunikácia učiteľa a žiaka - pravidlá a zásady
Súbor tematicky spracovaných otázok a odpovedí z predmetu Pedagogická komunikácia. Obsah je rozdelený do dvoch skupín - A a B - a každá pokrýva dôležité oblasti ako komunikačný proces, neverbálnu komunikáciu (mimika, gestá, proxemika, paralingvistické znaky), pedagogickú persuáziu, komunikačné bariéry a princípy efektívnej interakcie medzi učiteľom a žiakom. Dokument zahŕňa podrobný výklad o taxonómii otázok podľa Sandersa, o otvorených a uzatvorených otázkach, o príprave riadeného rozhovoru a o typoch gest podľa ich funkcií. Materiál je vhodný pre študentov pedagogických smerov ako príprava na skúšku alebo štátnice z didaktiky a pedagogickej psychológie. Text je prakticky orientovaný a ponúka množstvo príkladov a situácií z pedagogickej praxe, ktoré pomáhajú uchopiť teóriu v kontexte každodennej výučby.