1.Vyjadrite, čo rozumiete pod pojmom individuálne čitateľstvo a ako chápete jeho vzťah k povinnému čítaniu? 2. Zdôvodnite, či sa možno sa pri interpretácii poézie pre deti zamerať na vecnú a výhradne racionálnu stránku básne? 3. Opíšte metódu, ktorú pri práci s literárnym textom (uvedte ktorým) považujete za originálnu? Možno jednu metódu použiť univerzálne? 4.Uvedte, ktorú knihu pre deti by ste vybrali pre dievčatko vo veku 9 rokov, ktoré nerado číta ako zaujímavú a prečo? 5.Opíšte, ako by sa dalo podľa vás vyučovať literárnu výchovu na školách lepšie? Prečo si to myslíte?
Dokument obsahuje rozsiahly súbor otázok k predmetu didaktika jazykovej a literárnej výchovy. Je rozdelený na dve tematické časti: literárnu výchovu (LV) a jazykovú výchovu (JV). Sekcia LV sa zameriava na aspekty individuálneho a skupinového čítania, interpretáciu detskej literatúry, výber vhodných kníh pre žiakov, dezinterpretáciu, motiváciu k čítaniu či význam osobného vkladu čitateľa. Reflektuje aj rolu učiteľa ako interpreta literárneho textu a zohľadňuje teoretické východiská interpretácie v pedagogickom prostredí. Sekcia JV sa venuje jazykovým a komunikačným kompetenciám, rečovému vývinu, diskurznej a naratívnej kompetencii, správnej výslovnosti a metodickým prístupom pri osvojovaní si jazyka u detí. Otázky sa dotýkajú aj lingvistických konceptov ako hypergeneralizácia, jazyková performancia, omaziologický a semaziologický prístup a psycholingvistické štádiá podľa Stevena Pinkera. Materiál je určený najmä pre študentov pedagogických odborov ako pomôcka pri príprave na skúšky a didaktickú prax.