Bakalárska práca: Koncept komunikačnej stratégie retailovej banky, Slovenskej sporiteľne, ako jej hlavný poznávací znak, ktorý prispieva k jednoznačnej a dlhodobej identifikácii banky
V uplynulých desiatich rokoch sa v bankovom sektore Slovenskej republiky uskutočnili významné zmeny. V snahe stabilizovať ekonomiku a začleniť Slovensko do európskych štruktúr boli urobené potrebné kroky na ozdravenie bánk. Privatizácia bánk a konsolidácia v bankovom sektore vyostrili konkurenčný boj medzi jednotlivými subjektami na slovenskom finančnom trhu. Vývoj bankového sektora sa stabilizoval a hospodárenie sprivatizovaných bánk sa výrazne zlepšilo. Dôraz sa kladie na rast kvality bankových produktov a služieb, ako aj celosvetový trend internacionalizácie, zahŕňajúci expanziu v oblasti elektronického bankovníctva. Stredobodom všetkých aktivít je klient. Je veľmi dôležité, aby klient, ktorý do banky prichádza s cieľom nájsť vhodné bankové produkty a služby, cítil, že banka ako celok funguje spoľahlivo a na vysokej profesionálnej úrovni.
Cieľom mojej práce je priblížiť situáciu v prostredí retailovej banky, banky ktorá je zameraná na poskytovanie služieb obyvateľstvu. Vychádzala som zo základného špecifického znaku, že bankovníctvo patrí do služieb nemateriálnej povahy. Keďže bankové služby nie sú skladovateľné, nie sú patentovateľné a sú abstraktné, zamerala som sa na to, ako banky musia byť denne pripravené na požiadavky klienta, ako musia vynakladať zvýšené prostriedky na reklamu a propagáciu nových produktov a to za pomerne krátke obdobie, kedy získavajú konkurenčnú výhodu.