Registrácia | Prihlásiť

Projekt: Nedokonalá konkurencia Group project

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Cieľom predkladanej práce nie je do hĺbky podať analýzu problémov konkurencie na nedokonalých trhoch, ale čo najjednoduchším spôsobom uviesť do danej problematiky.

Nová spoločenská situácia za ostatné roky so sebou priniesla množstvo nových ekonomických pojmov, v ktorých sa vyznať je pomerne náročné. Pojmy ako dopyt, ponuka, trh, trhový mechanizmus, dokonalá či nedokonalá konkurencia a podobne boli ľuďom vzdialené. V súčasnosti môžeme na vlastnej koži pocítiť obsah týchto pojmov.

Na to, aby sa dokázali výrobcovia alebo spotrebitelia správať v trhovom prostredí racionálne, je nevyhnutné, aby mali určité teoretické znalosti a praktické skúsenosti z fungovania trhu a trhového mechanizmu. Je podstatné ovládať tajomstvá dokonalého i nedokonalého trhu, ich princípy, riziká, dôsledky a pravidlá, ktoré z toho vyplývajú. Pomocou dopytu a ponuky možno pomerne jednoducho pochopiť teoretické princípy trhovej štruktúry.

Všetci výrobcovia sa pokúšajú maximalizovať svoj zisk. Na trhu sa stretávajú záujmy jednotlivých výrobcov, či už sú to monopoly, oligopoly, alebo firmy monopolistickej konkurencie. Konkurencia je na trhu neúprosná. Všetci účastníci na trhu si môžu zvoliť také stratégie, ktoré mu umožnia presadiť sa pri konkurencii.
rencie na SR.
Hodnotenie (0x):