Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Filozofické hľadisko sociálnej hry, význam tvorivej dramatiky vo vyučovaní

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
Začnime tým, že hra nie je obľúbenou témou filozofie. Pre hru je charakteristická otvorenosť a prirodzenosť. Preto pokladáme za dôležité, do nej nazrieť. Láka nás tá prirodzenosť, ktorú v sebe skrýva a ktorú my dospelí, tak ľahko zatlačíme do kúta. Eugen Fink pedagóg a filozof, ktorý sa zaoberal hrou a považoval ju za symbol sveta tvrdí, že „hra má základ v reálnych prvkoch (situácia, spoluhráči, predmety) a má schopnosť meniť skutočnosť, vytvárať priestor pre tvorivú a originálnu zmenu“. Na inom mieste zdôrazňuje, že „ku každej hre patrí hráč, ktorý vstupuje do imaginárneho sveta hry, seba samého prevlieka do hranej role, zakuklí sa do nej a zamaskuje sa“. Môžeme súhlasiť s jeho tvrdením, že „ľudská hra je symbol sveta.“ (Fink, 1993)
Hodnotenie (0x):