Metódy strategického manažmentu Finančná analýza - metodický aparát umožňujúci diagnózu finančného hospodárenia organizácie a to s ohľadom na minulý vývoj, súčasnosť i perspektívu predpokladaného hospodárenia v budúcnosti.
Benchmarking - kontinuálny proces, kedy porovnávame svoje výrobky a postupy s našimi najväčšími konkurentmi alebo tými podnikmi, ktoré sú považované za špičku vo svojom dobre. Vychádza z dvoch zásad: „Ak poznáš svojho nepriateľa a poznáš sám seba, nemusíš sa obávať o výsledok stovky bitiek.!“ „Buď najlepším z najlepších.“ a) Interný benchmarking - hľadáme postupy vo svojej vlastnej organizácií. Výhodou je, že sa k informáciám dostaneme pomerne jednoducho. b) Externý benchmarking - našu organizáciu porovnávame s inou organizácie. Problém je dostať sa k požadovaným informáciám legálnou cestou. c) Odvetvový benchmarking - hľadáme vzory v rámci jedného odvetvia. d) Mimoodvetvový benchmarking - hľadám inšpiráciu mimo svojho odvetvia. Môže sa to týkať iných záležitostí, ako inšpiráciu v spôsobe riadenia ľudských zdrojov a pod.