Elektronické bankovníctvo na Slovensku sa vyvíjalo pomalšie ako v bankovo vyspelých krajinách. Preto môžeme pozorovať niektoré nedostatky, ktoré vystupujú do popredia. Portfólio produktov elektronického bankovníctva sa stáva významným nástrojom konkurenčného boja jednotlivých bánk. V budúcnosti budeme svedkami oveľa prudšieho rozvoja tohto typu produktov. Produkty elektronického bankovníctva budú expandovať spolu s expanziou nových technológií. Tie sa budú implementovať nielen do produktov elektronického obchodu, ale budú čoraz viac vplývať na všetky ostatné odvetia hospodárstva
Jednoznačným motorom technologických zmien je na strane banky zvýšenie efektívnosti, zníženie nákladov (odpadá ďalšie zriaďovanie pobočiek a expozitúr) a zlepšenie konkurencieschopnosti dotyčného subjektu na trhu. Na strane klientely predstavuje najväčšiu výhodu elektronického bankovníctva nepretržitý celodenný prístup k účtu a možnosť domáceho aj zahraničného platobného styku z akéhokoľvek miesta vybaveného patričnou technológiou. Aj napriek týmto výhodám vývoj nesmeruje k likvidácii bankových pobočiek, keďže ešte dlhý čas bude existovať značné percento populácie, ktoré nebude ochotné prijať moderné technológie a prispôsobiť sa im. Pri produktoch elektronického bankovníctva vystupuje do popredia otázka bezpečnosti . Bezpečnosť aplikácii je predmetom širokých diskusií. Neustále sa objavujú nové formy elektronických podvodov, ktoré môžu ohroziť dôveru týchto služieb.
Elektronické bankovníctvo je na Slovensku pomerne nový, ale bezpochyby efektívny spôsob komunikácie klienta so svojou bankou. Pod pojmom elektronické bankovníctvo sa skrýva široká paleta služieb, ktorá pomocou moderných technológií umožňuje uskutočniť najbežnejšie operácie ako sú napríklad: zistenie stavu účtu, jednotlivých pohybov na účte, zadanie platobných príkazov a taktiež objednávanie si niektorých služieb u vašej banky. Všetky tieto služby môžete vykonaváť bez nutnosti návštevy pobočky banky, stačí ak o ich poskytovanie požiadate u vašej banky.