Manažér je ústrednou osobnosťou v podniku, oddelení alebo prevádzke. Nesie zodpovednosť nielen za výkon úloh, ale do značnej miery ovplyvňuje aj pracovnú atmosféru, vzťahy a ich budovanie v rámci pracovnej skupiny alebo tímu.
Dobrý manažér dáva svojim podriadeným najavo, že má o nich záujem, jasne a presne definuje, aké požiadavky musia splniť. Odmeňuje za dobré výsledky, ale určuje sankcie za neplnenie stanovených kritérií. Vždy však znáša následky spolu so svojimi podriadenými. Mal by sa riadiť nasledujúcimi princípmi:
1. Podriadení musia veriť, že nadriadenému na nich záleží Nadriadený nedokáže navodiť tento pocit iba slovne, podriadených presvedčí iba svojimi skutkami. Môže ísť o situáciu, keď lojalitu dokáže tým, že obraňuje pracovnú skupinu ako celok pred svojim nadriadeným.