Guerilla marketingom môžeme nazvať súhrnný pojem pokrývajúci rozličné druhy netradičných a nekonvenčných marketingových stratégií. Levinson a McLaughlin (2004) pod týmto pojmom rozumejú nekonvenčné marketingové kampane, ktorých účelom je dosiahnutie
maximálneho efektu z minimálneho množstva investovaných zdrojov. Tento koncept môžeme nazvať aj súhrnom rôznych druhov netradičných stratégií, ktoré dnes vo veľkej miere využívajú širokú škálu elektronických médií na ich šírenie virálnou formou, no mnohé pôvodné druhy vznikli ešte pred samotným vytvorením internetu, ktorý v súčasnosti spája výhody rýchleho, takmer okamžitého šírenia marketingového posolstva miliónom užívateľov (Eley, Tilley, 2009). Pre mnoho ľudí dnes už nie je guerilla marketing neznámym pojmom, avšak veľká časť z nich si pod týmto pojmom predstavuje akcie a kampane, ktoré sú prevažne agresívne, hlasné, šokujúce alebo vtipné, pričom ani jeden z týchto atribútov nevystihuje jeho podstatu. Guerilla marketing je vo svojej podstate založený na zaužívaných marketingových princípoch, resp. modeli, ktorý dopĺňa o kreatívne a originálne prvky so silným zameraním nazákazníka. Obdobným spôsobom môžeme sledovať zmenu charakteru jednotlivých guerilla kampaní oproti tradičnému prístupu prevažne v nasledujúce faktoroch (Patalas, 2009):