V našej práci sa zameriavame na problematiku outsourcingu. V dnešnej dobe je outsourcing veľmi rozšírenou a známou aktivitou, ktorá prebieha medzi podnikmi a aj s pomocou globalizácie je outsourcing neodmysliteľnou súčasťou tuzemských aj nadnárodných spoločností, ktoré vedia svoje aktivity efektívne využívať vo svoj prospech aj vďaka outsourcingu. V prvej kapitole otvárame uvedenú problematiku priblížením si pojmu a podstaty outsourcingu. V tejto časti našej práce uvádzame históriu vývoja tejto činnosti a taktiež dôvody, ktoré vedú podniky k tomu, aby praktikovali outsourcing. V nasledujúcej kapitole zameriavame našu pozornosť na hlavné typy outsourcingu. Objasníme si tieto tri základne druhy outsourcingu. Vysvetlíme si pojmy selektívny, kompletný a tranzitívny outsourcing. Pri klasifikácii jednotlivých foriem outsourcingu možno vychádzať z určitých základných znakov. Bližšie o základných formách outsorcingu si povieme v kapitole tretej. Taktiež sa budeme zaoberať klasifikáciou outsourcingových funkcií. Štvrtú kapitolu tvoria prínosy, ktoré môže outsourcing prinies podniku, ktorý sa ho rozhodne praktikovať. Spoločnosti musia v dnešných časoch rozmýšľať a mať rozhľad. Vedieť či sa im oplatí rozvíjať outsourcingové aktivity. Čo tým môžu získať. V neposlednom rade je, samozrejme, dôležité spomenúť si určité nevýhody, ktorými outsourcing disponuje. Bližšie o nevýhodách outsourcingu si povieme v piatej kapitole. Outsourcingové výhody tak isto ako aj nevýhody sú veľmi špecifické a individuálne. Každý podnik je iný a na základe svojich skúseností, možností a vízií by sa mal vedieť optimálne rozhodnúť a stanoviť si výhody a nevýhody, ktoré môže vďaka outsourcingu získať. V predposlednej a to šiestej kapitole si priblížime fázy, ktoré súvisia s outsourcingom. Kto je zodpovedný za outsourcing, ako s outsourcingom začať a kedy ho realizovať. Priblížime si pojem outsourcingový plán a jeho realizácia či archivácia.