Registrácia | Prihlásiť

Semestrálna práca: Skladovacie systémy v logistike

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady Náhľady
Logistika sa považuje za integrované plánovanie, formovanie, prevádzanie a kontrolovanie hmotných a s nimi spojených informačních tokov od dodávateľa do podniku, vo vnútri podniku a od podniku k odberateľovi. Za objekty logistiky sa považujú akékoľvek druhy materiálu a tovarov, tj. výrobné materiály, pomocné a prevádzkové materiály, subdodávky a náhradné diely, obchodní tovar, taktiež aj polotovary a hotové výrobky. Pri rozbore funkcií, ktoré je možné v zásade priradiť k oblasti zásobovania, je možné uviesť: nákup, skladovanie, plánovanie a riadenie výroby a riadenie zákaziek. Nákup, resp. opatrovanie v užšom zmysle sa zaoberá spracovaním nákupných trhov a právnymi aspektami zásobovania. Opatrovanie v širšom zmysle sa vzťahuje nielen na materiály, ale taktiež na zabezpečenie, prípravu a zabezpečenie zariedenia, kapitálu, personálu a informácií. Ak sa pripojí k nákupu ako ďaľšia oblasť úlohy prípravy a zaistenia materiálu s čiastkovými faktormi skladovania a dopravy, zlepšia sa predpoklady pre zladenie jednotlivých činností materiálového hospodárstva. Tento rozsah úlôh sa dnes označuje ako klasické materiálové hospodárstvo. Zahrňuje hospodárenie s výrobnými a prevádzkovými materiálmi nezávisle na tom, pre aké čiastkové podnikové úseky sú určené.
Základ pre koncepciu logistiky tvoria dva hlavné body. Prvým je systémovo- teoretický spôsob pozorovania, ktoré vychádza z predpokladu, e prvky systému nemožno meniť izolovane, tj. bez účinku na iné prvky, a že to možno docieliť len prostredníctvom spojenia ich synergických účinkov. Druhýn je požiadavka pozorovať vznikajúce náklady ako celok, pretože sú rovnako vzájomne závislé a toto vzájomné pôsobenie pri úsilí o dosiahnutie minimalizácie celkových nákladov je potrebné plne rešpektovať.
Cieľom každej logistickej činnosti je optimalizácia logistických výkonov s ich komponentami, logistickými službami a s logistickými nákladmi. Definičná súčasť logistiky je jej zameranie na požiadavky trhu. Pre tieti dôvody predstavujú logistické výkony vždy marketingové nástroje a ako takéto je nutné ich aj posudzovať.

Hodnotenie (0x):