Mnohé regióny a mestá sa stávajú stále zaujímavejšími destináciami nie len pre tradičné formy a typy cestovného ruchu, ale aj pre ekonomický, spoločenský a podnikateľský fenomén posledných rokov, ktorým sú kongresy a podujatia firiem a organizácií. Väčšina z bežných a pre niektoré regióny charakteristických typov cestovného ruchu, akými sú rekreačné, kúpeľné, športové pobyty alebo kultúrne podujatia, je sezónneho charakteru. Príjem z takéhoto turizmu nie je stabilný, je kumulovaný v určitom období a závisí od mnohých externých faktorov, od počasia, cez ekonomické vplyvy až po politickú situáciu. Tzv. kongresový a incentívny cestovný ruch je však voči týmto faktorom do určitej miery rezistentný, platia ho zväčša firmy, úrady či organizácie, ktoré do vybraných destinácií posielajú alebo pozývajú svojich zamestnancov alebo členov. Typické sú najmä kongresy, konferencie, semináre, veľtrhy či schôdze. Takéto udalosti sú často vecou prestíže a majú priaznivý dopad na celkový zisk regiónu, lokality, destinácie alebo mesta z turizmu. Je to jeden z dôvodov, prečo sa tomuto segmentu venuje stále viac pozornosti a to aj z hľadiska marketingu.