O tom, že internet už má svoje pevné miesto v našom každodennom živote dnes už nikto nepochybuje. Internet môžeme definovať ako informačné, komunikačné, marketingové, reklamné a obchodné médium, ktoré v súčasnosti využíva až 2,4 miliardy používateľov na celom svete. Stále viac a viac informácii je možné nájsť na jednotlivých www stránkach. Či už ide o bežné informácie ako sú denné správy zo sveta, alebo čo je pre štúdium dôležitejšie abstrakty článkov, samotné články, knihy, zborníky z vedeckých konferencií atď. Všetko je to samozrejme v elektronickej podobe a teda jednoducho prenositeľné a okamžite dostupné k nahliadnutiu. Neľahkou úlohou je, ale vedieť sa orientovať na internetových stránkach, pretože informácie ktoré poskytuje internet sú značne neštrukturalizované. Každý, kto má k internetu prístup, môže robiť to isté, bez ohľadu na rasu, pôvod, kultúru, miesto, kde sa nachádza. Aktuálne sa asi najviac využíva internetová komunikácia - človekom na tej druhej strane môže byťhocikto - aj človek odlišnej kultúry, čím nás môže duchovne obohacovať, no aj okrádať.