Svet, ktorý nás obklopuje je rozmanitý a užasný. V každom kúte sveta, na každom kontinente, v každej krajine sa nachádzajú iní ľudia , hovoria inými jazykmi aj ich zvyky a tradície sa líšia. Každá krajina má svoju vlastnú kultúru, ktorá sa líši od ostatných. Naša prípadová štúdia sa venuje podobnostiam a rozdielom dvoch na prvý pohľad úplne rozdielnych krajín, Francúzsku a Japonsku. Našim cieľom je poukázať, že aj napriek rozdielnemu historickému vývoju týchto dvoch krajín, v ich kultúre a mentalite môžeme nájsť spoločné črty. Zamerali sme sa na tie znaky, ktoré sú verejnosťou najcitlivejšie vnímané ako rozdiely a mohli by spôsobiť nezhody v komunikácií. Analýzou Hofstedeho dimenzii sme sa snažili porovnať podobné a rozdielne črty a zároveň zachytiť, jedinečnosť týchto dvoch kultúr. Prvá časť našej práce sa zaoberá základnými pojmami kultúra, firemná kultúra a stručné informácie o akvizicii Renault Nissan. V dalšej časti sa venujeme Hoefsteho dimenziam a ich praktickým príkladom v Renault Nissan. Tu poukazujem na existujúce podobnosti a rozdielnosti týchto dvoch kultúr a týchto dvoch spoločností ktoré sa spojili do jednej .