Podnikatelia sú jednotlivci, ktorí rozpoznávajú príležitosti, keď ostatní vidia okolo seba iba chaos a zmätok. Kuratko a Hodgetts v knihe Enrepreneurship Pre úspech v podnikaní nestačí využívať iba zrak a sluch, ale je potrebné uplatňovať najmä „podnikateľské myslenie“ Cieľ predmetu: I. Rozvíjať poznatky o: - dôležitosti, zmysle a funkcii MSP v ekonomike - dôležitosti a potrebe vytváranie podnikateľských vízii, zámerov a stratégií - možnostiach budovania konkurenčných výhod II. Rozvíjať schopnosti tvorby podnikateľských zámerov pri zakladaní a rozvíjaní podnikov III. Poukazovať na špecifické problémy rozvoja rodinných podnikov. Téma písomnej práce z predmetu: Rodinné podnikanie na Slovensku a súčasné trendy v malom a strednom podnikaní vo svete. - Postavenie a súčasné trendy v MSP vo svete - Rodinné podnikanie na Slovensku - Faktory ovplyvňujúce úspešnosť rodinných podnikov.