Výrobková politika • poslaním (úlohou) výrobkovej politiky je vytvárať ponuku v súlade s dopytom (s požiadavkami a potrebami zákazníkov).
Výrobková politika musí zaznamenať, analyzovať všetky zmeny na trhu a reagovať na ne (inováciou výrobku alebo novým výrobkom).
Všeobecné trendy vo výrobkovej politike • hotové výrobky, • nekomplikované výrobky, • pohodlné výrobky, • módne výrobky, • výrobky „do it yourself“ (pre kutilov - urob to sám), • výrobky šetriace čas (polotovary), • výrobky zohľadňujúce ochranu zdravia, • výrobky zohľadňujúce životné prostredie, • homogenizácia výrobkov (kompatibilita).
Charakteristika dnešných zákazníkov • zákazníci sú stále skúsenejší a citlivejší na cenu, • majú málo času a žiadajú väčší užívateľský komfort, • uvedomujú si rastúcu vyrovnanosť produktov rôznych dodávateľov, • menej im záleží na značke výrobcu a skôr akceptujú značky distribútorov, či predajcov a neznačkový tovar, • majú vyššie požiadavky na služby, • vyznačujú sa klesajúcou lojalitou voči dodávateľom.