Navrh mosta mostnoveho zeriavu podla STN a ISO jednomostoveho zeriavu skrinovej konstrukcie o nosnosti 10 t a rozpati 19 m
Vo väčšine technických pracovných odboroch je nutné premiestňovať vo väčšom, alebo menšom rozsahu jednak materiál, najmä pri jeho získavaní, úprave a vlastnom spracovaní, a jednak polotovary a hotové výrobky. Dopravované hmoty majú rozmanitý charakter, značne rozdielnu hmotnosť a vzdialenosti, na ktoré je nutné ich premiestňovať. Významnú úlohu pri premiestňovaní materiálu vo vnútropodnikovej doprave hrajú rôzne zdvíhacie a dopravné zariadenia, od vysokozdvižných vozíkov až po žeriavy. Najčastejším dopravným prostriedkom vo vnútropodnikovej doprave je mostový žeriav. Mostové žeriavy sú charakterizované tým, že ich nosnú konštrukciu tvorí žeriavový most. Most spravidla jazdí po vyvýšenej žeriavovej dráhe s dvoma vetvami. Elektrický mostový žeriav s elektorhydraulickým drapákom sa používa hlavne na premiestňovanie kusových hmôt, ľahkého oceľového šrotu, alebo oceľovej triesky. Diplomová práca je zameraná na návrh elektrického dvojnosníkového mostového žeriava o nosnosti 10 ton a s rozpätím 19 m; výber vhodnej žeriavovej mačky, elektrohydraulického drapáka.