Etika je dôležitou súčasťou podnikovej kultúry, ktorá sa opiera o ľudskú potrebu k niekomu prináležať, patriť, zaradiť sa do spoločenstva ľudí s rovnakými potrebami, záujmami a hodnotami.
Samotný pojem etika pochádza z gréckeho ethos, ktoré vyjadruje povahový rys, zvyk, obyčaj, spôsob myslenia, či postoje jednotlivcov a skupín. Za zrod disciplíny s názvom podnikateľská etika môžeme považovať rok 1974 na univerzite v Kansase. Cieľom každého manažéra je dosahovať zisť a minimalizovať svoje náklady. Ich úspech, kariéra, a tým aj sebarealizácia a postavenie v spoločnosti závisia od ich profesionálnej schopnosti zarábať pre seba. Etika sa stáva nevyhnutnou súčasťou prežitia mnohých podnikov. Podnikateľská etika sa v posledných desaťročiach rozvíja v celom svete obrovským tempom vysvetľuje REMIŠOVÁ (2004). „...v podnikateľskej etike ide o skúmanie ekonomických aktivít na základe hodnôt. Podnikateľská etika prezentuje ekonomiku založenú na humánnom princípe, ktorý zdôrazňuje, že podnikateľské aktivity nie sú samoúčelné, ale uskutočňujú sa pre ľudí a s ľuďmi a že podnikanie má slúžiť životu.“