Logistika je prierezová disciplína, ktorá riadi, plánuje a koordinuje hmotné, hodnotové a informačné toky od nákupných organizácií do podniku, vo vnútri podniku a od podniku na predajné trhy. Za objekty logistiky možno považovať všetky druhy materiálov, ktoré sa objavujú v materiálovom toku v podniku. Predstavované sú: výrobnými materiálmi, pomocnými a prevádzkovými materiálmi, subdodávkami a náhradnými dielmi, obchodným tovarom, podobne ako polotovarmi a hotovými výrobkami. Medzi funkcie, ktoré v zásade možno priradiť k logistike patria: nákup, skladovanie, plánovanie a riadenie výroby, riadenie zákazok a distribúciu.
Ciele logistiky: za cieľ môžeme považovať snahu o dosiahnutie optimalizácie výkonov s jej komponentmi logistickými službami a logistickými nákladmi. Definičnou súčasťou logistiky musí byť vždy zameranie na požiadavky trhu. Z týchto dôvodov predstavujú logistické výkony vždy marketingové nástroje a ako také je ich nutné takto aj posudzovať. Logistické výkony pre zákazníka (podnik, ktorý ich využíva pre zabezpečenie svojej činnosti) vystupujú vo forme logistických služieb. Každý podnik vo vzťahu k svojej nákupnej organizácii si musí sám zadefinovať logistické služby. Za prioritné treba považovať: