Registrácia | Prihlásiť

Poznámky: Strategický marketing - študijný materiál, prehľad

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1. Definícia Strategický marketing

Strategický marketing môžeme charakterizovať ako proces, ktorý je spojený hlavne s vypracovaním:
• Analýz faktorov vnútorných podmienok podniku
• Analýz faktorov príležitostí a ohrozenia podniku
• Analýz faktorov konkurencie
• S participáciou na vytvorení súboru cieľov podniku a na formulovaní podnikových stratégií na ich dosiahnutie
• So stanovením marketingových cieľov
• S voľbou marketingových stratégií na dosiahnutie marketingových plánov
• S komplexným riadením marketingového procesu
Strategický marketing je orientovaný na zákazníka. Zákazník tu nie je preto, aby kúpil, čo podnik vyrobil, ale podnik existuje preto, aby slúžil potrebám zákazníka. Predpokladá dobrú znalosť prostredia, v ktorom pôsobí, zvlášť konkurencie. Na základe týchto znalostí zhodnocuje vlastné sily a možnosti.
Strategický marketing sa spája aj s hľadaním konkurenčnej výhody, ktorá je kľúčovým prvkom pre voľbu a formulovanie vhodných marketingových stratégií.
Hodnotenie (0x):