Škola je inštitúcia, ktorej primárnym poslaním je odovzdávanie vedomosti, znalosti a zručnosti ľudským bytostiam za účelom ich uplatňovania v osobnom, pracovnom a spoločenskom živote. Je to teda taká inštitúcia, ktorá je založená na humanistických princípoch s cieľom maximalizovať úžitok pre spoločnosť i jednotlivca. (Tomica, 2013)
Tak, ako každá inštitúcia, aj škola potrebuje riadiaci model, resp. definovanie štruktúry, spôsobu a procesov, akým bude manažovaná jej prevádzková a rozvojová činnosť. Riadiaci model môže byť definovaný ako spôsob riadenia (manažovania) organizácie s cieľom dosahovania jej cieľov pri zohľadnení existujúcich a plánovaných (personálnych, materiálnych a nemateriálnych) zdrojov, intenzity ich využitia a vplyvu vonkajších faktorov. Model riadenia školy môžeme potom definovať ako vzory prístupu k riadeniu škôl orientujúce sa na kľúčové oblasti riadiacej činnosti, abstrahujúce od nepodstatných, druhoradých riadiacich činností. (Tomica, 2013)