Základnou náplňou manažmentu výroby je vypracovať a potom zrealizovať taký výrobný program, ktorý bude pre podnikateľský subjekt ekonomicky výnosný a pre trh zaujímavý. Žiada sa schopnosť predvídať potreby zákazníkov, sledovať konkurenčnú situáciu na trhu, analyzovať trendy vedecko-technického rozvoja a jeho výsledky sústavne premietať do zvyšovania kvality produkcie. Obsah manažmentu výroby: príprava výrobnej stratégie, tvorba diverzifikovaného výrobného programu, príprava nových a pre trh žiadaných výrobkov, rozvoj kvality, manažment hlavnej výroby a obslužných činností, priestorová a časová organizácia výrobných procesov, logistika materiálových tokov a povýrobné servisné služby zákazníkom. Manažment výroby má interdisciplinárny charakter, pretože využíva poznatky z ekonomiky, psychológie, sociológie, personalistiky, informatiky, výpočtovej techniky, heuristiky, marketingových a finančných analýz a ďalších disciplín a poznatkov. Na manažment má silný vplyv aj prax. Pojem manažment má rozličné významy, najčastejšie sa používajú: • manažment ako praktická činnosť • manažment ako teória či vedná disciplína • manažment ako osobitná skupina ľudí