Deti sú špecifickým segmentom trhu a najjednoduchším spôsobom ako sa dostať k detskému zákazníkovi je práve prostredníctvom reklamy ktorá na nich útočí zo všetkých strán. Reklama nás i deti obklopuje v každodennom živote, kdekoľvek vidíme nejakú reklamu. Ovplyvňuje naše ale najmä detské myslenie a nemožno sa tomu vyhnúť. Dospelí ľudia už majú za sebou rôzne životné skúsenosti na to, aby mohli posúdiť pravdivosť reklamy a pochopiť jej obsah. Ale ako pôsobí reklama na deti?
Deti majú svoj svet, svoju reč a svoje obľúbené veci. Preto niet divu, že existujú aj reklamy určené pre deti ktoré sa snažia produkty vytvorené pre deti dostať cez svet dospelých naspäť k deťom. A pri tomto platí, že čím viac reklamy, tým viacej túžob rastie v deťoch. V dnešnej dobe deti vyrastajú v prostredí plného technológii a preto sa nemôžeme čudovať že sa stretávajú s reklamou každý deň prostredníctvom rôznych reklamných médií. Deti sa takto podvedome stávajú konzumentmi reklamy, často proti svojej vôli. To neraz vedie k takým javom ako nakupovanie bežne reklamovaných sladkostí zo svojho vreckového; strata vlastného výberu a voľby, podvedomá manipulácia dieťaťa na budúceho zákazníka, znižovanie úrovne vlastných predstáv a túžob, či automatické podriadenie sa reklame. Deti sú zvláštnou skupinou z hľadiska jej pôsobenia hlavne preto, lebo sú citlivé na emocionálne podnety, nemajú dostatok skúseností a môžu si tak mýliť fikciu s realitou. Hlavným zámerom výrobcov je prostredníctvom reklamy vzbudiť záujem detského zákazníka v mladom veku, čím dúfajú, že sa stanú v neskoršom veku ich spotrebiteľom.