Kľúčové kompetencie technických predmetov I. Výsledkom vzdelávania by mal byť strategický zameraný žiak, študent, ktorý chce prevziať zodpovednosť za riadenie svojho učenia, ktorý sa naučil a vie riadiť svoje učenie, ktorý je schopný optimalizovať svoje učenie v škole, mimo školy aj po skončení školy. Výsledok vzdelávacieho procesu Súbor vedomostí, osvojených postojov, presvedčení, zručností, názorov a skúseností, získaných nadobudnuté schopnosti, ktoré sa rozvinuli zámerne organizovaným a cieľavedomým výchovno-vzdelávacím procesom. Vzdelanie : reprezentuje v určitom časovom interval osobného rozvoja dosiahnutú sústavu vedomostí, schopností a získaných postojov Ľudský mozog je stvorený na zabezpečenie prežitia človeka, nie na formálne vyučovanie. Človek sa najlepšie učí to, čo potrebuje pre fyzické, emočné, sociálna a ekonomické prežitie.