Marketing - môžeme charakterizovať mnohými spôsobmi: ako systém podnikateľskej činnosti, ako komplex vzájomne prepojených prvkov obchodných aktivít, ako filozofiu podnikania, či ako komplexnú ekonomickú činnosť vo sfére trhu Koncepcia podnikania: - výrobná koncepcia - výrobná koncepcia je jednou z najstarších marketingových koncepcií, ktorými sa riadia producenti. Hlavnou myšlienkou tejto koncepcie je presvedčenie výrobcu, že spotrebiteľ dáva prednosť tým produktom, ktoré sú bežne dostupné a lacné - výrobková koncepcia - Výrobcovia, ktorí založili svoju marketingovú stratégiu na výrobkovej koncepcii, vychádzajú z tézy, že spotrebiteľ dá prednosť tomu produktu, ktorý ponúka najvyššiu kvalitu. Manažment výrobkovo orientovaných firiem zameriava pozornosť na výrobu kvalitných produktov a ich ďalšie zdokonaľovanie - predajná koncepcia - základom predajnej koncepcie je myšlienka, že spotrebiteľ si sám daný produkt nekúpi, ale musí ho k tomu musí priviesť cieľavedomá a často agresívna politika výrobcu. Bežný spotrebiteľ je podľa názoru zástancov tejto koncepcie k produktom nevšímavý a k tomu, aby si kúpil práve tento a žiaden iný výrobok, slúži množstvo nástrojov účinnej podpory predaja - marketingová koncepcia - marketingová koncepcia je obchodnou filozofiou, ktorá vznikla ako alternatíva predchádzajúcich koncepcií. Podľa tejto koncepcie je kľúčom k dosiahnutiu podnikových cieľov určenie potrieb a prianí cieľových trhov a ich uspokojovanie efektívnejšími metódami ako konkurencia - sociálno - marketingová (spoločenská) koncepcia - V tejto súvislosti vzniká otázka, či podnik, ktorý sa snaží čo najlepšie uspokojiť požiadavky jednotlivých zákazníkov, sa správa optimálne aj z hľadiska dlhodobých záujmov nielen spotrebiteľov, ale aj spoločnosti. Tieto skutočnosti spolu so stále sa zosilňujúcim sociálnym, humánnym a ekologickým uvedomením viedli k snahám o modifikáciu čisto marketingovej koncepcie inou, ktorá by prihliadala k širším spoločenským súvislostiam výroby a spotreby