V rámci výučby predmetu základy andragogiky som vypracovala tému záujmové a občianske vzdelávanie. V tejto seminárnej práci venujem pozornosť predmetu, obsahu, metódu záujmového vzdelávania a jeho rozdelenia. Ďalej vysvetľujem aj význam pojmu občianske vzdelávanie. O týchto vzdelávacích systémoch treba vedieť, že v rokoch 1991 - 1994 sa bol realizovaný jeden projekt na Slovensku, ktorý sa nazývame PHARE: Stratégia programy vzdelávania dospelých. Jeho výsledkom bola zákon pri členení oblasti ďalšieho vzdelávania vychádza v podstate zo správy „Súčasný stav v oblasti vzdelávania dospelých na Slovensku a vzdelávanie dospelých v Európe“ (1995). V správa uvádza, že vzhľadom na vznik nových skutočností a absenciu novej koncepcie vzdelávanie dospelých používa nasledovná klasifikácia druhov vzdelávania dospelých:
1. Druhošancové vzdelávanie 2. Pokračovacie - kontinuálne vzdelávanie 3. Odborné vzdelávanie 4. Sociokultúrne vzdelávanie, k záujmovým aktivitám sociokultúrneho a osobného života a k sebarealizácii 5. Občianske vzdelávanie (Prusáková 2005, s. 73-77)