Marketing chápeme ako jednu z podnikateľských metód. Umožňuje podniku hľadať odbytový trh pre svoje produkty, vytvárať trh a systematicky sa o tento trh starať. Vychádzame z presvedčenia, že ciele podniku môžu byť dosiahnuté len vtedy, ak podnik dokonale pozná potreby a priania svojich zákazníkov, ktoré musí poznať lepšie a dôkladnejšie ako konkurencia. Základné úlohy marketingu vedú k uspokojeniu potrieb zákazníka, poznaním zákazníka. Dôležité je aj dosiahnutie výhody voči konkurencii na trhu, teda poznaním konkurencie a tým lepšiu štartovaciu čiaru v súťaži na trhu. Súčasné vývojové tendencie marketingu musia sledovať technický pokrok, spoločenské zmeny, zmeny životného štýlu cieľovej skupiny a mnoho ďalších, zdanlivo nepodstatných skutočností. Prostredníctvom nových komunikačných technológií sa podnik orientuje na potreby celého trhu, cez orientáciu na cieľovo sledované skupiny, k individuálnym potrebám zákazníkov, vzniká tzv. individualizovaný marketing. Nutnosť nových pohľadov na zmluvné, inštitucionálne a transakčné vzťahy, ako je sieťové prepojovanie zmluvných partnerov, nové strategické spojenia, partnerstvo voči všetkým externým a interným záujmovým skupinám, zapojenie zákazníka do procesu tvorby produktu prináša sieťovo prepojený marketing vzťahov. V neposlednom rade je potrebné operacionalizovať produkciu (plánovať) na veľmi krátke obdobie a pre malé skupiny zákazníkov s orientáciou na ich meniaci sa životný štýl. Na to sú potrebné špecifické nástroje marketingu. Významné spoločenské zmeny, vznik multikulturálnych spoločností, väčšia možnosť využívania voľného času, starnutie populácie, odstraňovanie hraníc jednotlivých štátov, regiónov a oblastí vyústi do vytvárania nových podnikateľských a marketingových štruktúr a kultúr. Marketing sa týmto trendom musí prispôsobiť.