Organizácia osobného času je o kontrole využívania vášho najviac cenného (a nedoceneného) zdroja. Uvažujme tieto dve otázky: čo by sa mohlo stať ak by ste použili peniaze firmy ktoré boli použité na mrhanie času , kedy ste naposledy naplánovali kontrolu rozdelenia vášho času? Neprítomnosť organizácie osobného času je charakteristická zhonom stihnúť schôdzku na poslednú chvíľu, stretnutiami ktoré sú buď rezervované dvakrát alebo sú neuskutočnené, dni ktoré vyzerajú byť minuté nejako nevýnosne, kritické situácie ktoré sa z ničoho nič neočakávane vynoria. Tento druh prostredia vedie k nadmernému napätiu a zhoršeniu výkonnosi: to sa musí zastaviť. Zlá organizácia času je často znakom nedôvery: postupy ktoré využívajú prácu s malými plánmi a pracovné záťaže sú jednoducho opätovne použité s množstvom jedincov . Ale nevýkonnosti ktoré boli bezvýznamné v malej úlohe su absurdné vo veľkej. Nemôžete riadiť motorku tak ako bicykel, ani nemôžete viesť obchodný reťazec tak ako predajný stánok. Požiadavky, problémy a výnosy pre zvyšujúcu účinnosť sú vždy väčšie ako rastie vaša pracovná zodpovednosť, musíte sa naučiť používať správne postupy alebo sa zlepšovať pomocou tých ktorý ich používajú. Možnože dôvod prečo je organizácia času nesprávne uvádzaná do praxe je, že len málokedy je vytvorená primeraná časť posúdenia a realizácie kontroly, čo často predvída zlyhanie, hoci je úzko prepojená s ostanými faktormi.