„Technika stále napreduje ..... .“ Túto vetu počúvame často. To, čo bolo v minulosti pre nás nepredstaviteľné je dnes realitou. Technika je súčasťou každodenného života a využíva sa v rôznych odvetviach, ako napríklad aj školstvo. Do vyučovacích procesov vnikla didaktická technika a didaktické prostriedky z dôvodu, aby sa prispôsobovala požiadavkám spoločnosti a záujmom žiakov a študentov. Môžeme povedať, že vývoj spoločnosti priamoúmerne súvisí s vývojom vzdelávania. Máloktorá domácnosť dnes disponuje len jedným počítačom, ktorý by bol spoločným prostriedkom pre všetkých členov rodiny. Notebooky a tablety si nájdu svojich majiteľov u mnohých členov rodín. Pomocou projektov sú aj do našich škôl začleňované tablety ako prostriedky výučby. Aj napriek používaniu tabletu ako modernej technológie vo vyučovacom procese môžeme skonštatovať, že tablet nemôže vynahradiť ani učebnicu, ani zošit, a taktiež ani iné pomôcky. Rovnako žiadne prostriedky nedokážu nahradiť tablet. V súčasnosti na niekoľkých školách na Slovensku prebiehajú projekty práve na aplikáciu tabletov do vyučovacieho procesu. Každá inovácia si vyžaduje aj pripravených pedagógov, ktorí musia využívať možnosť vzdelávacích školení, avšak ani tie nepostačujú, a preto je dôležité aj samovzdelávanie. Aj to je jedným z dôvodov, prečo pedagógovia majú rešpekt a obavy pred novými výzvami a možnosťami. Príprava na hodinu s využívaním tabletu si vyžaduje okrem spracovania obsahu témy vyučovacej jednotky, aj technickú prípravu materiálov a kontrolu všetkých zariadení, s ktorými budeme pracovať. Z mnohých životných situácií vieme práve to, že čo si človek neskúsi, to nepochopí. Aj na základe tejto životnej skúseností som si zvolila tému tejto práce, ktorou chcem aj súčasne prispieť k tvorbe metodických materiálov na prácu s tabletom.