1. Definovanie pojmu „marketing“, základné pojmy, základné činnosti marketingu Marketing -súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správny produkt správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto, v správnej kvalite a za správnu cenu - sociálny proces, v ktorom ľudia alebo skupiny ľudí získavajú, čo potrebujú a čo chcú, a to prostredníctvom tvorby a výmeny produktov a hodnôt -celé podnikanie, videné z hľadiska jeho konečného výsledku, teda z pohľadu zákazníka
Základné pojmy Potreba - vyjadrenie objektívneho stavu, pociťovaný nedostatok niečoho Požiadavka - pociťovaná potreba, vyjadrenie subjektívneho stavu, potreba chcieť niečo konkrétne. Dopyt - časť potrieb, ktorá sa realizuje prostredníctvom výmeny na trhu. Jej rozsah je daný kúpnou silou spotrebiteľov a ich ochotou nakúpiť. Dopyt existuje len po konkrétnych druhoch tovaru za určité ceny. Ponuka - tá časť dodávateľských zdrojov, ktoré sú určené pre uspokojenie dopytu prostredníctvom trhovej výmeny. Trh - miestne a časové sústredenie predávajúcich (ponuka) a kupujúcich (dopyt), ktorí vymieňajú tovar. Výmena - proces, pri ktorom tovar mení svojho majiteľa. Transakcia - individuálny akt výmeny, môže byť peňažná (tovar za peniaze) alebo bártrová (tovar za tovar)