1.1 Podstata strategického riadenia podnikov - je to nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Vymedzujú sa ňou dlhodobé ciele, volia postupy na ich plnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie. Východiskom tvorby stratégie je analýza zákazníkov, konkurentov a schopností podniku, označená ako analýza 3C.
Analýza zákazníkov: - Kto tvorí zákaznícku bázu podniku - Kde a kedy zákazníci nakupujú - Čo motivuje zákazníkov k nákupu - Aká je segmentácia konkrétneho produktového trhu z hľadiska zákazníckych segmentov Analýza konkurentov: - Kto predstavuje priamych a nepriamych konkurentov podniku - Aké stratégie konkurenti uplatňujú - V čom spočívajú silné a slabé stránky konkurentov - V ktorých oblastiach sú konkurenti zraniteľní - Aké sú perspektívy vývoja konkurentov Analýza schopností podniku: - Aké sú silné a slabé stránky podniku v jednotlivých segmentoch , v ktorých podnik pôsobí - Aké investície má podnik k dispozícií - Ako možno lepšie využiť schopnosti podniku