Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Študijný materiál z predmetu Strategický marketing

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady
1.1 Podstata strategického riadenia podnikov
- je to nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Vymedzujú sa ňou dlhodobé ciele, volia postupy na ich plnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie. Východiskom tvorby stratégie je analýza zákazníkov, konkurentov a schopností podniku, označená ako analýza 3C.

Analýza zákazníkov:
- Kto tvorí zákaznícku bázu podniku
- Kde a kedy zákazníci nakupujú
- Čo motivuje zákazníkov k nákupu
- Aká je segmentácia konkrétneho produktového trhu z hľadiska zákazníckych segmentov
Analýza konkurentov:
- Kto predstavuje priamych a nepriamych konkurentov podniku
- Aké stratégie konkurenti uplatňujú
- V čom spočívajú silné a slabé stránky konkurentov
- V ktorých oblastiach sú konkurenti zraniteľní
- Aké sú perspektívy vývoja konkurentov
Analýza schopností podniku:
- Aké sú silné a slabé stránky podniku v jednotlivých segmentoch , v ktorých podnik pôsobí
- Aké investície má podnik k dispozícií
- Ako možno lepšie využiť schopnosti podniku
Hodnotenie (0x):