Kvalita výroby predstavuje v súčasnosti rozhodujúci fenomén podnikania. Bez náležitej kvality nie je s čím podnikať. Je vyjadrením všestrannej schopnosti výrobku plnohodnotne uspokojiť potreby zákazníka. Manažérstvo kvality má za úlohu zabezpečiť, aby sa v podniku dostali požiadavky na kvalitu produktu a výrobných, či vývojových procesov medzi hlavné priority. Tieto požiadavky môžu byť formálne zadefinované (napríklad internými smernicami, príručkou kvality), alebo neformálne (nepísané očakávania primeranej kvality). Manažérstvo kvality sa zaoberá nielen procesmi výroby či vývoja a produktom samotným, ale siaha i do riadenia podniku a snaží sa o vyhodnocovanie vedenia podniku a projektov, úspešnosti strategických rozhodnutí a mnohých iných vecí. Existencia jednoznačne uznávaného referenčného systému riadenia kvality vytvára veľmi presný hodnotiaci nástroj. Vývoj manažérstva kvality dospel v súčasnosti k niekoľkým viac či menej štandardizovaným postupom, z ktorých niekoľko je prijatých vo forme noriem alebo odporúčaní. Predložená seminárna práca je zameraná na teoretické vymedzenie ekonomickej efektívnosti pri zavadzaní systémov manažérstva.