1. Matematické predstavy » rozvíjanie MP má už v pr veku veľký význam a zároveň vytvára pozitívny vzťah k matematike » rozvíjanie vlastností a zručností, ako sú presnosť, pozornosť, sch systematicky pracovať, rozvoj tvorivého a log myslenia, či posilňovanie sebadôvery, možno realizovať práve prostredníctvom matematiky. » M ako abstraktný systém musíme D priblížiť prostredníctvom konkrétnych vecí a činností, s kt už majú isté skúsenosti » pod MP v pr výchove rozumieme najmä utváranie si zákl. predstáv o veľkosti, tvare, množstve predmetov a javov, o ich umiestnení v priestore a v čase. » v období pr veku zasahujú základy matematiky aj ďalšie oblasti poznania, hlavne jazyk a logiku. » deťom môže matematika pomôcť aj z hľadiska rozvíjania komunikácie.
Cieľom utvárania základných matematických predstáv detí predškolského veku je: - získavať skúsenosti a objavovať vzťahy medzi objektmi okolitého sveta; - rozvíjať fantáziu so zameraním na samostatnú činnosť; - rozvíjať tvorivé myslenie; komunikačné schopnosti; - podnecovať a rozvíjať začiatky logického myslenia; - rozvíjať samostatné riešenie konkrétnych problémov; formovať základné matematické operácie; - rozvíjať špecifické matematické schopnosti; priestorovú predstavivosť; psychomotoriku. Deti by mali získať v rámci rozvíjania základných matematických predstáv také množstvo skúseností, ktoré im umožní zvládnuť požiadavky z matematiky v nižších ročníkoch základnej školy.