Telesná
výchova:
Učivo tematických celkov gymnastiky, atletiky, pohybových a športových hier sa zaraďuje v súlade s požiadavkami na rozvoj organizmu žiakov, ich motoriky vo všetkých ročníkoch. Výnimku tvoria základy športových hier v 1. Ročníku, kde dominantné postavenie majú pohybové hry. Nezaradenie športových hier do 1. Ročníka vychádza z poznania, že osvojovanie základných manipulačných činností s loptou rôzneho druhu je možné v tomto ročníku v priebehu jednoduchých pohybových hier s využitím lopty ako náčinia
Pohybové hry: cieľom je vytvoriť základnú predstavu o význame hier, osvojenie súboru nenáročných hier, schopnosti ich samostatnej organizácie, rozhodovania, bezpečnosti, významu pre zdravie, zábavu, psychické uvoľnenie. 1.ročník je adaptačný, čomu zodpovedá výrazné zastúpenie pohybových činností a hier s využitím motivačných prostriedkov (2. A 3. Ročník je prechodný a 4.ročník intenzifikačný ako príprava k prechodu do 5.ročníka)