- je najbežnejšie používaná zákl. technika zobrazovania skutočnosti, kt. D umožňuje pohotovo a obsahovo vzťah k zobrazovanému predmetu - je svedectvom det. predstáv o svete, kresba det. predstavy obohacuje a rozširuje - D kreslia rady iba vtedy, keď ich k tomu vedieme - D kreslia: v sede, v stoji, v ľahu - ml. D umožňujeme: kresliť na väčšie formáty a kresliť hrubými pastelkami
MŠ Kresba 3-4 ročných detí: - D sa v tomto období má oboznámiť predovšetkým s materiálom (papier, ceruza, pastelky) - naučiť sa viesť líniu rôznymi smermi, prerušovať ju, lomiť, nadobudnúť zručnosť a istotu ťahu - toto obdobie je charakteristické čmáranicami, ale aj obdobím hlavonožcov (ľudia bez trupu) - D sa snaží kresliť aj prostredie, v kt. žije - dom, záhrada, slnko, strom, ... - slovné komentovanie kresby dieťaťom umožňuje učiteľke nahliadnuť do sveta jeho predstáv