1. Úvod do problematiky. Definovanie základných pojmov Public relations PR » sústavné a premyslené pôsobenie (organizácie) na rozličné skupiny verejnosti s cieľom vytvárať priaznivý obraz a dobré vzťahy.
PR majú - tri hlavné funkcie: 1. informovať ľudí, 2. presviedčať ich, 3. zlepšovať ich vzájomné vzťahy.
Verejnosť (publikum) » sociálne diferencovaná skupina ľudí, významná z určitého hľadiska pre fungovanie príslušnej organizácie/inštitúcie/firmy a pod.
Druhy verejnosti: 1. parlamentné kruhy (poslanci, funkcionári, úradníci), 2. vláda (ústredná štátna správa - jej členovia, ministri, aparát; 3. orgány a predstavitelia územnej (miestnej štátnej správy), 4. činitelia a orgány samosprávy, 5. finančné kruhy (banky, sporiteľne, poisťovne, burzy, finanční analytici...), 6. partnerské organizácie doma i v zahraničí, 7. akcionári, 8. zamestnanci, 9. zákazníci (skutoční/potenciálni), 10. novinárske kruhy.
PRESS AGENTRY - vytváranie, generovanie, naháňanie publicity vytváraním zaujímavých podujatí a tvorbou príbehov na pritiahnutie pozornosti médií s cieľom upozorniť na daný predmet či danú tému verejnosť. PUBLIC AFFAIRS - špecializovaná časť public relations, ktorá buduje a udržiava vládne a komunitné vzťahy s cieľom ovplyvniť verejnú politiku.