Registrácia | Prihlásiť

Študijný materiál: Výcuc z predmetu Manažment kvality

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Manažment kvality
20 storočie si budeme pripomínať ako storočie produktivity
21 storočie je storočím kvality
Kvalita
-Súhrn vlastností produktu a jeho schopnosť uspokojiť požiadavky spotrebiteľa súborom inhertných znakov
-Kvalita je miera, s akou súbor prirodzených znakov spĺňa požiadavky.
Pohľady na kvalitu:
- pohľad výrobný - orientuje sa na výrobu výrobkov najvyššej kvality, naplnením zákonných, podnikových noriem a zákazníckych požiadaviek
- pohľad spotrebiteľský - vníma uspokojenie svojich vlastných potrieb a očakávaní medzi ktoré patrí: chuť, vzhľad, funkčnosť, opraviteľnosť, spoľahlivosť ale aj cena
- pohľad manažérsky - orientuje sa na funkčnosť, racionálnosť a zefektívnenie podnikových procesov, ktoré vedú k uspokojeniu zákazníkov
- pohľad spoločenský - vnímaním produktu pre blaho spoločnosti a ich dopad na životné prostredie.

David A. Garvin v roku 1987 rozpracoval koncept nazvaný „Dimenzia kvality“ podľa, ktorého je každý výrobok alebo služba tvorená 8 dimenziami kvality:
- funkčnosť - primárna vlastnosť užívania produktu, napr. rýchlosť obsluhy, chuť výrobku
- trvanlivosť - schopnosť zachovať si vlastnosti výrobku počas určitého obdobia
- výraznosť - typické charakteristické vlastnosti produktu napr. vôňa chleba
- spoľahlivosť - plnenie funkcie v danom období
- nezávadnosť - spôsob akým spotrebiteľ vníma produkt napr. vzťah k zdraviu, dopad na životné prostredie
- opraviteľnosť - schopnosť obnoviť funkcie produktu a poskytnúť rýchlu údržbu
- estetická pôsobnosť - je vnímaná eleganciou dizajnu
- ovládateľnosť - spôsob a jednoduchosť používania produktu pre spotrebiteľa
Hodnotenie (0x):