Time management je moderná vedná disciplína, ktorá rieši človeka z pohľadu jeho činnosti v čase.
Štyrmi slovami by sa dalo povedať, že náplňou práce manažéra je: plánovanie, organizovanie, koordinácia a kontrola. Tieto štyri funkcie existujú v pojmosloví manažmentu už od roku 1916, keď ich začal používať francúzsky priemyselník Henry Fayol , no v skutočnosti málo vypovedajú o tom, čo manažér robí.
Pokrok v oblasti manažmentu za posledných 50 rokov ukazuje, že v snahe o automatizáciu výroby, k využitie vedy o riadení v marketingu a financiách, uplatňovanie motivačných teórií a pod., sa pozabudlo na osobu manažéra, resp. vedúceho pracovníka. Čo v skutočnosti je obsahom riadiacej práce, aký je jej užitočný popis a následne ako potom vyučovať tento problém manažmentu? Moderné chápanie organizácie pracovného režimu sa ostro zameriava na účelnosť pracovných operácií a činnostiach na jednotlivých pracoviskách. Snaží sa ich „očistiť“ od všetkých nepotrebných alebo zaťažujúcich úkonov a tak výrazne prispieva k časovej racionalite. Podmienkou úspešného manažéra je organizovať sám seba. Sem patrí aj vedieť si urobiť čas na premýšľanie o svojom pracovnom čase. Väčšina vedúcich zistí, že má pred sebou spustu vecí a má na ne veľmi málo času. Montgomery tvrdí , že nejde o nič iné ako o organizáciu problémov podľa ich časovej naliehavosti. Manažér organizuje „sám seba, vlastnú prácu i čas.“