Pre obchodnú expanziu firiem je, niekedy Internet jedinečnou možnosťou na získanie nových zákazníkov. Internetový obchod môžeme charakterizovať ako webovú aplikáciu s informačným systémom prepojenú na samotnú web stránku. Charakter web stránky je tak orientovaný na poskytnutie množstva informácií o ponúkanom tovare a možnosti samotného objednania tovaru. Pokiaľ je naším koncovým klientom domáci zákazník, hovoríme o aplikácii typu B2C (business-to-customer). V prípade obchodných transakcií s inými spoločnosťami cez on-line systémy hovoríme o obchodovaní typu B2B (business-to-business). Web aplikácie pre B2B sú doplnené o množstvo doplnkových funkcií, obchodných transakcií, objednávkových systémov, veľkoobchodných cenníkov, množstevných zliav a podobne. Ako najvhodnejší nástroj na vývoj aplikácie som si vybral PHP s použitím databázy MySQL. V prvej kapitole rozoberiem analýzu problematiky tvorby Internetového Obchodu. V ďalšej kapitole budem písať o možnostiach realizovania platby cez internet. Ďalej si povieme niečo o technológiách potrebných na vývoj aplikácie daného typu, načrtnem návrh pomocou UML diagramov, popíšem návrh dátového modelu a nakoniec popíšem návrh samotnej aplikácie.