Dôvody na stanovenie hodnoty podniku - pre účely tvroby finančných plánov podniku - kúpa alebo predaj podniku - z dôvodu krízového riadenia podniku - príprava vstupu podniku na burzu - príprava na získanie úveru, emisiu obligácií - potreba ohodnotiť darovaný, zdedený alebo bezodplatný majetok podniku - hodnotenie bonity pre manažérske účely
Informačné vstupy pre ohodnotenie podniku: - interné podnikové informácie - účtovné výkazy - analytická evidencia - finančné a strategické plány - odvetvové informácie a prognózy - konkurencia - mechanizmus tvorby cien - makroekonomické informácie - vývoj ekonomiky krajiny - legislatíva - finančné trhy (kapitálový, peňažný)
Faktory ovplyvňujúce hodnotu podniku - ceny majetku podniku (stále a obežné aktíva) - finančná štruktúra podniku (podiel vlastného a cudzieho kapitálu) - súčasná a budúca výnosnosť podniku (posudzujú sa jednotlivé investície) - hodnota nemajetkových súčastí podniku (značka výrobku, ronmé podniku a pod.)