Východisková analýza Public relations (ďalej PR) je sociálno-komunikačnou aktivitou. Jej prostredníctvom organizácie pôsobia na vnútorné a vonkajšie subjekty so zámerom vytvárať a udržiavať s nimi pozitívne vzťahy a dosiahnuť tak vzájomného porozumenia a dôvery (Svoboda, 2009,str.17). Ako dôležitú formu komunikácie organizácie ako právnickej osoby pre komunikáciu s verejnosťou, môžeme subsumovať krízovú komunikáciu. Krízová komunikácia predstavuje formu špecializovanej komunikácie vo výnimočných situáciách, kedy je stabilita a bezpečnosť, alebo povesť organizácie, ohrozená krízovou udalosťou, alebo negatívnou publicitou (Ftorek, 2012, str.121). Z hľadiska PR je každá negatívna udalosť týkajúca sa organizácie spojená so zhoršením image subjektu, ktorá môže viesť až k závažným dôsledkom v jeho existenciu, ak nie k jeho zániku. 2. Komunikačné ciele Cieľom krízovej komunikácie je pripraviť a distribuovať účinné oznámenia alebo eliminovať negatívnu publicitu- minimalizovať škody, ktoré vznikajú z komunikačnej situácie-krízy . Krízový manažment PR je vedený stálou snahou zapájať fenomén nepredvídateľného do úvah v riadení podniku a to preto, aby v prípade, že sa niečo stane, nebol subjekt bezmocne konfrontovaný s úplne nečakanou situáciou, navyše bez akejkoľvek komunikačnej stratégie.