Registrácia | Prihlásiť

Prednášky: Medzinárodné podnikanie a manažment - zdôvodnenie a súšasné trendy

Skryť detaily | Obľúbený
Náhľady Náhľady Náhľady
Zahraničný obchod - obchod cez hranice štátu, pričom dochádza k intenzívnejšiemu prepájaniu reprodukčných procesov členských štátov a stretu zahraničnoekonomických aktivít.
Medzinárodný obchod - súhrn zahraničných obchodov jednotlivých štátov.
Svetové hospodárske prostredie - tvorí environment pre medzinárodné podnikanie.
Globalizácia medzinárodného podnikania - proces narastajúcej interakcie medzi osobami na medzinárodnej úrovni - „pokročilý kapitalizmus“, ktorý stiera lokálne tradície a regionálne rozdiely a vytvára homogenizovanú svetovú kultúru.

Hybné sily globalizácie medzinárodného podnikania:
- využívanie a expanzia technológií
- liberalizácia cezhraničného pohybu tovaru a výrobných faktorov
- rozvoj služieb podporujúcich medzinárodné podnikanie
- rastúci tlak spotrebiteľov
- rastúca globálna konkurencia
- meniaca sa politická situácia
- expandujúca cezhraničná spolupráca
...
Hodnotenie (0x):