Zahraničný obchod - obchod cez hranice štátu, pričom dochádza k intenzívnejšiemu prepájaniu reprodukčných procesov členských štátov a stretu zahraničnoekonomických aktivít. Medzinárodný obchod - súhrn zahraničných obchodov jednotlivých štátov. Svetové hospodárske prostredie - tvorí environment pre medzinárodné podnikanie. Globalizácia medzinárodného podnikania - proces narastajúcej interakcie medzi osobami na medzinárodnej úrovni - „pokročilý kapitalizmus“, ktorý stiera lokálne tradície a regionálne rozdiely a vytvára homogenizovanú svetovú kultúru.
Hybné sily globalizácie medzinárodného podnikania: - využívanie a expanzia technológií - liberalizácia cezhraničného pohybu tovaru a výrobných faktorov - rozvoj služieb podporujúcich medzinárodné podnikanie - rastúci tlak spotrebiteľov - rastúca globálna konkurencia - meniaca sa politická situácia - expandujúca cezhraničná spolupráca ...