Ide o sken prvej polovice učebnice na Strategický marketing (kapitoly 1 až 7, vrátane).
1 PODSTATA A VYMEDZENIE STRATÉGIE
Cieľom kapitoly je: - vysvetliť podstatu strategického riadenia podnikov, - charakterizovať tri úrovne stratégií používaných v podnikateľských subjektoch, - uviesť základné prístupy k vymedzeniu stratégie, - definovať marketingovú stratégiu a jej základné charakteristiky, - vymedziť pojem a vlastnosti konkurenčnej výhody.
1.1 PODSTAT STRATEGICKÉHO RIADENIA PODNIKOV
Stratégia je nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Stratégiou sa vymedzujú dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich plnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie. Východiskom tvorby stratégie je analýza zákazníkov, konkurentov a schopností podniku, ktorá býva označovaná ako analýza 3C (customers, competitors, company capabilities). Analýza zákazníkov poskytuje odpoveď na otázky: - kto tvorí zákaznícku bázu podniku, - kde, kedy a ako zákazníci nakupujú, - čo motivuje zákazníkov k nákupu, - aká je segmentácia konkrétneho produktového trhu z hľadiska zákazníckych segmentov, - ako by potenciálne mohol byť konkrétny produktový trh segmentovaný. ...