V posledných desaťročiach sa výrazne zmenil pohľad na kvalitu zo strany zákazníkov, výrobcov, poskytovateľov služieb a distribútorov. Kedysi bola kvalita len konkurenčnou výhodou podnikov, no dnes kedy je spotrebiteľ čoraz náročnejší ju považujeme za samozrejmosť. Podnik, ktorý nie je schopný garantovať štandardnú úroveň kvality len ťažko obstojí na trhu. Kvalita služieb či výrobkov sa premieta do celkovej politiky firmy a buď prispieva k zvýšeniu obratov alebo k zvýšenému počtu sťažností a reklamácií a tým naopak k zníženiu obratu. Súčasný vývoj tlačí podniky, aby stále viac prostriedkov vynakladali na manažment kvality, teda jej plánovanie a neustále zlepšovanie. Vo svojej seminárnej práci sa zameriam na kultúru Kaizen, ktorá predstavuje systém kontinuálneho zlepšovania v osobnom, sociálnom ale aj pracovnom živote. Používa sa na zlepšovanie produktivity, znižovanie strát, zefektívnenie výrobných procesov a iné. V nasledujúcej časti práce budem písať o histórií Kaizen a bližšie popíšem tento pojem. V ďalších častiach práce popíšem nástroje, ktoré táto filozofia využíva a ako ju podnik môže implementovať do svojej firemnej kultúry a aký význam a prínosy môže táto implementácia pre podnik, zamestnancov, zákazníkov či dodávateľa doniesť. ...