Na správny fyzický a psychický vývoj väčšiny ľudí má rozhodujúci vplyv spoločenstvo, teda sociálna skupina, ktorej je súčasťou. Prvá skupina ľudí, s ktorou sa človek po narodení dostáva do vzájomného kontaktu je RODINA.
Cieľom tejto seminárnej práce je charakterizovať výchovu dieťaťa predškolského veku v rodine a jej prostredí. Poukázať na špecifiká rodiny, vplyv jej fungovania na výchovu dieťaťa predškolského veku a vymedzenie faktorov ovplyvňujúcich jeho výchovu v rodinnom prostredí. Aby sme mohli rozobrať tému tejto seminárnej práce potrebujeme si v prvom rade objasniť pojem RODINA. Je to skupina ľudí tvorená aspoň jedným rodičom a dieťaťom, malou sociálnou skupinou, tvorenou jednotlivcami spätými manželstvom, pokrvným príbuzenstvom alebo adopciou. Primárna skupina, ktorá sa po narodení dieťaťa stáva jeho prvým socializačným činiteľom. V rodine dieťa od narodenia získava predstavy o normách spoločenského styku, o pravidlách a modeloch správania sa v spoločnosti a začleňuje ich do svojho hodnotového systému v závislosti od prirodzených, biologických a psychických potrieb a podľa vzorov nadobudnutých od rodičov, prarodičov a ostatných členov rodiny s ktorými žije a vyrastá. Tieto predkladané vzory osobným pôsobením všetkých členov rodiny môžu mať kladné, ale i záporné znaky ovplyvňovania postojov a výchovy dieťaťa . Členovia rodiny sa riadia ustálenými vzormi správania sa, každý člen rodiny plní určitú sociálnu úlohu. ...