Metodický postup Organizácia prostredia: Motivácia - sed skrížmo na koberci pred tabuľou, potom sa deti presunú k pracovným stolom - riadená činnosť. Vytvorené herné kútiky: - dramatický kútik - konštrukčný kútik
Motivačná časť:
Po príchode deti pozdravím, privítam. Deti si posadajú na koberec . Na tabuli bude príbeh „O Medovníkovom domčeku“ ako maľované čítanie. Spoločne si rozprávku prečítame.
Po dočítaní rozprávky sa detí budem pýtať, čo všetko by mohli nájsť v lese, kde bol postavený medovníkový domček. Deti vymenujú rôzne časti živej i neživej prírody, živočíchy i rastliny. Pokračujem v dialógu: „Čo vo vás vzbudzuje bojazlivosť?“ Pri hovorení slova bojazlivosť zdôrazním hlásku J a vyznačím písmeno aj pri napísaní tohto slova na tabuli. Deti mi odpovedajú, že strach a bojazlivosť pociťujú z ježibaby. Vedľa slova bojazlivosť napíšem slovo Ježibaba a znovu vyznačím hlásku J. Spoločne si vyznačíme písmeno J ako bojazlivé písmeno. Navrhnem im rôzne aktivity. Riadená činnosť Expozičná časť: Deti sa presunú k stolu, kde budú pracovať s pracovným listom. Vyzvem ich aby pomenovali obrázky z lesa, keďže tam žila ježibaba v domčeku, znázornené v pracovnom liste. Potom ich pozornosť upriamim na to aby si všimli, že každé slovo začína tou istou hláskou. Nahlas vyslovím každé slovo vyznačené obrázkom v pracovnom liste a zdôrazním hlásku J na začiatku. Deti si všimnú že sa každý obrázok začína hláskou J, naším bojazlivým písmenkom. ...