1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.
Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Komensky - Veľká didaktika - rozbor vyučovania. Komenský chápe didaktiku oveľa širšie a zahŕňa do nej otázky cieľov a úlohy výchovy, otázky obsahu vzdelania, mravnej, náboženskej a telesnej výchovy, vyučovacie zásady a metódy, teóriu školy a aj organizáciu školskej sústavy. Samostatné dielo - Analytická didaktika - didaktika je teória správneho vyučovania : - vyučovať znamená uspôsobovať, aby sa žiak učil s chuťou a dôkladne - teória vyučovania znamená ovládať isté metódy vyučovania
Vzťah didaktiky a iných vied: čerpá z histórie pedagogiky a školstva - didaktika je veda a spolupracuje a j s inými vedami ako - filozofia a didaktika - psychológia a didaktika - sociológia a didaktika - kybernetika a didaktika - logika a didaktika - hygiena a didaktika
Obsahom vzdelania a vzdelávania Vzdelávanie je proces, v ktorom si žiak osvojuje poznatky a činnosti, vytvára vedomosti a zručnosti, rozvíja telesné a duševné schopnosti a záujmy. Plní funkciu zo spoločenského ( socializačnú a profesijnu ) a z pedagogického hľadiska ( inštrumentálnu, informatívnu, formatívnu, výchovnú a sebavzdelávaciu ). Pri osvojovaní poznatkov, činností a hodnôt pestujú sa u človeka tiež charakterové, citové a vôľové vlastnosti, i vlastnosti telesné a rozumové. Všeobecné vzdelanie možno charakterizovať ako systém takých vedomostí, spôsobilostí, návykov, postojov, názorov a presvedčenie človeka, ktoré sa na danom stupni spoločenského vývoja pokladajú za potrebné pre každého člena spoločnosti. Všeobecné vzdelanie dáva základnú orientáciu v oblasti techniky a kultúry, je základom pre utváranie občianskeho profilu žiakov. Prispieva k všestrannému formovaniu osobnosti človeka a utvára u neho nevyhnutné predpoklady na nadobudnutie kvalifikácie a na jeho začlenenie do práce a spoločenského života. Pod jeho vplyvom si každý človek formuje vzťahy k svetu, prírode, spoločnosti a k sebe samému. ...