V súčasnosti žijeme v takej spoločnosti, ktorá vo veľkej miere využíva rôzne služby. V najvyspelejších krajinách, a to aj na Slovensku podiel služieb stále rastie. Postupom času sa javí veľká požiadavka na skvalitnenie poskytovaných služieb. Na kvalitu života obyvateľstva má najvyšší vplyv kvalita vzdelávania, zdravotníctva, poisťovníctva, dopravy a kvalita stravovania. Každý človek má iný názor o kvalite služieb, preto je meranie kvality zložitá úloha poskytovateľa. V tejto práci sa zaoberám kvalitou služieb a aspektami jej meraní. V prvej časti definujem pojem služba, píšem o ich špecifikách. V druhej časti uvediem čitateľa do problematiky merania kvality služieb. Rozoberiem podrobne aspekty merania kvality služieb a uvediem dôležitosť spokojnosti zákazníka. ... Definícia služieb Slovo služba je odvodené od slova slúžiť. Pochádza z latinského výrazu "servicum". V literatúre sa publikovalo viac definícií služieb a ich modifikácii. Základné prístupy, z ktorých ich autori pri vymedzení pojmu služba vychádzajú sú nasledovné: a) Vymedzenie služieb prostredníctvom podstatných znakov (podnikovo - hospodárske ponímanie) - definície zamerané na činnosť - definície zamerané na proces - definície zamerané na výsledok - definície zamerané na potenciál b) Štatistické vymedzenie služieb Na Slovensku platí tzv. odvetvová klasifikácia ekonomických činností od roku 1992. c) Národohospodárske vymedzenie služieb ...