Charakteristika konkurencie Konkurencia je druh hospodárskej súťaže, kedy si výrobcovia a predajcovia navzájom nebránia vstúpiť na trh, určiť si cenu tovarov a služieb, odlišovať sa od seba dizajnom, farbou, značkou a ľakať zákazníkov rôznymi benefitmi, ktorými sa odlišujú od iných výrobcov. Príkladom môžu byť kúpaliska. Kúpalisko v Rajeckých Tepliciach ponúka vstup do bazéna deti do 12 rokov zadarmo a kúpalisko vo Vrbove ponúka vstup všetkých deti bez ohľadu na vek zadarmo. Príklad znázorňuje, že kúpaliska v Rajeckých Tepliciach a vo Vrbove si navzájom nebránili dávať benefity pre svojich klientov. Medzi typy konkurencie patria 1. Dokonalá konkurencia je vlastne charakteristika konkurencie, číže je to druh hospodárskej súťaže, kedy si výrobcovia a predajcovia navzájom nebránia vstúpiť na trh, určiť si cenu tovarov a služieb, odlišovať sa od seba dizajnom, farbou, značkou a ľakať zákazníkov rôznymi benefitmi, ktorými sa odlišujú od iných výrobcov. 2. Nedokonalá konkurencia je opakom dokonalej konkurencie, kedy 1 výrobca a 1 predajca úplne alebo čiastočne bráni iným výrobcom a predajcom vstúpiť na trh, určiť si cenu tovarov a služieb, odlišovať sa od seba dizajnom, farbou, značkou a ľakať zákazníkov rôznymi benefitmi, ktorými sa odlišujú od ostatných výrobcov a predajcov.
Druhy nedokonalej konkurencie A) Monopol: tento typ nedokonalej konkurencie sa vyznačuje tým, že na trhu je len 1 významný výrobca a predajca, ktorý vyrába špecifický druh tovaru a služby a silou- mocou nepustí na trh ďalších výrobcov a predajcov, ceny sú pri monopole rozhodujúcim faktorom. ...